2015. augusztus 26., szerda

Darth Vader torta :)

Ezt a receptet szintén egy szülinapra készítettem. Mivel az ünnepelt  szereti a mákos gubát, ezért valami hasonló dolgot akartam készíteni. Olyan receptet kellett találnom ami forma tortához is jó. Így született meg a Darth Vader torta.

Az eredeti recept nem tartalmazott citromhéjat, de szerintem nagyon jól illik a mákhoz.

Elkészítése : nem bonyolult, körülbelül  40 perc alatt kész.
Költsége: körülbelül 1500 Ft
Sütési hőfok: 180°C


Hozzávalók:

Tésztához


  • 2 tojás
  • 10 deka margarin
  • 1 bögre cukor (2,5dl bögre szolgál mérceként )
  • 1 bögre tej (szűken)
  • 1 bögre darált  mák 
  • 1 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kisebb citrom reszelt héja



Vanília sodóhoz


  • fél liter tej
  • fél csomag vaníliás pudingpor
  • 3-4 evőkanál cukor

 

Elkészítés

Tészta

  • A margarint a cukorral habosra keverjük, majd adjuk hozzá a tojást, valamint a tejet. 
  • A lisztbe keverjük bele  a sütőport majd adjuk hozzá az előzőleg összekevert tésztához.
  •  Ha a lisztet csomómentesen elkevertük- én mixerrel dolgoztam- adjuk hozzá a mákot valamint a reszelt citrom héját.
  • Vajazzunk  és lisztezzünk ki egy közepes méretű tortaformát. Én egy Dart Vader sisak formát használtam. :) 
  • Melegítsük elő a sütőt  180 fokon tűpróbáig süssük.

Vanília sodó

  •  Ugyanúgy készítjük el mint egy pudingot. Kis hideg tejjel keverjük össze a cukrot és a pudingport. A maradék tejet forraljuk fel. Miután a tej felmelegedett húzzuk le a főzőlapról és keverjük bele a pudingporos cukros tejet. Tegyük vissza a tűzre és folyamatosan kevergessük. Ha elkészült hagyjuk kihűlni.

A recept eredetijét itt találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése