2015. szeptember 13., vasárnap

Csokis-Nutellás szerencsekeksz a csoki ünnepére

Az ünneplésre mindig van ok. Most az apropó a csoki. Szerencsére a csokit egy évben többször is ünnepelhetjük.  Július 11-én és szeptember 13-án is.  A júliusban Európa, szeptemberben Amerika ünnepli a csokit. Én mind a két napon megtartom a  "nemzetközi" csoki napot.

Ma nem  is süthettem mást mint valami csokis finomságot. Kolléganőmtől kaptam kölcsön egy süti nyomdát, ami már napok óta arra vár a konyhaasztalon hogy teszteljem. Szóval a csoki és a keksz adott volt. Ami pedig Nutellát illeti, az nem tudtam kihagyni. :)

Elkészítése : nem bonyolult, körülbelül  40 perc alatt kész.
Költsége: körülbelül 2000 Ft
Sütési hőfok: 180°C

Hozzávalók:

A kekszhez

  • 1 tábla (10 dkg) étcsokoládé
  • 20 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 10 dkg Nutella
  • 3 tojás sárgája
  • 10 dkg vaj
  • 1 teáskanál sütőpor
  • csipet só


Elkészítés:

Az étcsokoládét  vágjuk apróra. A tojásokat válasszuk szét. A fehérjére nem lesz szükségünk. A vajat vegyük ki a hűtőből mielőtt nekikezdenénk a sütinek, hogy kicsit felmelegedjen, puha legyen.

A hozzávalókat alaposan gyúrjuk össze. Miután kekszünk tésztája összeállt, a tésztából kezünkkel  formázzunk kis golyókat. A kis golyókat kicsit lapítsuk össze, majd használjuk a süti nyomdát.
Én nagy golyókat formáltam, így a kekszem is vastagabb lett.

A  tepsit béleljük ki sütőpapírral., a sütőt melegítsük elő 180°C.  Kekszünket körülbelül 10-15 percig süssük. Hagyjuk hogy a tepsiben hűljön ki.

Ideális desszert teához, kávához, Nutella rajongóknak kötelező.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése